Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

Her finder du Haslev TTs Frequently Asked Questions (FAQ) – eller på dansk Ofte Stillede Spørgsmål (OSS).

1. Generelt

Hvornår er der ferie i Haslev TT?
Holdene i Haslev TT holder ferie i skolernes ferier, medmindre der er meldt andet ud. Haslev TT følger Faxe kommunes plan for skoleferie. Se Faxe Kommunes skoleferieplan her
Kan jeg få tilskud til betaling af mit kontingent?

Der er muligt at ansøge om økonomisk støtte til børn og unges deltagelse i fritidsaktiviteter hos Faxe Kommune. Der kan søges om tilskud til blandt andet kontingent, træningstøj, sommerskoler mm.

Retningslinjer for ansøgning findes på Faxe Kommunes hjemmeside:

https://www.faxekommune.dk/system/files/upload/Plan__Kulturudvalge_%282019%29_22-01-2019_Dagsorden_%28ID2507%29/Bilag/retningslinjer_for_pulje_der_stoetter_boern_og_unges_kultur2019.docx_0.pdf

Selve skemaet findes her: Ansøgningsskema

Husk ved ansøgning at angive hvilket hold, der søges tilskud til, ellers kan vi ikke sætte dig på det rigtige hold.

Vær opmærksom på, at vil du være sikker på en plads på holdet, bliver du nødt til at tilmelde og betale. Når vi får tilskuddet, sender vi det videre til dig. Vi kan ikke garantere dig en plads før betaling er sket.

Jeg kan ikke logge ind, hvad gør jeg?

For at logge ind skal du enten bruge din e-mail eller mobilnr.

Hvis du har glemt dit kodeord, kan du på login siden få tilsendt et nyt. Blot vælg Glemt adgangskode?, og indtast enten e-mail eller mobilnr. Kort tid efter får du et nyt kodeord, som du skal bruge fremover. Husk det er altid det seneste modtagne kodeord, som er gyldigt.

Jeg fandt ikke svar på mit spørgsmål, hvad gør jeg?

Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at skrive til os. Du kan udfylde formularen her, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt. Der kan dog gå et par dage, for det er frivilligt arbejde vi laver for Haslev TT i vores fritid.

Hvordan kommer jeg i kontakt med hovedinstruktørerne på mit hold?

Skriv til os her: Kontakt os så sørger vi for, at du bliver kontaktet af hovedinstruktøren på dit hold. Husk at skrive hvilket hold nr. du går på.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode til medlemssystemet?

Du kan ændre din adgangskode ved at følge denne vejledning:

https://www.conventus.dk/support/brugervejledning.php?id=505

Hvordan ændrer jeg e-mail, mobil eller andre oplysninger?

Hvis du har fået ny e-mail adresse, nyt mobilnr. eller er du flyttet, kan du ændre dine oplysninger på din medlemsprofil ved at logge ind og foretage ændringerne.

Du skal bruge din gamle e-mail eller gamle mobilnr. for at logge ind. Du logger ind her: Medlemslogin

Hvornår starter sæsonen?

På hvert eneste hold kan du klikke på den blå Info knap og se, hvornår holdet starter og slutter. Læg også mærke til ugedag, tidspunkt og sted for holdet.

Jeg har fået en kreditnota, hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har fået en kreditnota fra Haslev TT og har penge tilgode, kan du få udbetalt dit tilgodehavende ved at udfylde formularen: Udbetaling af kreditnota

Da alt arbejde i Haslev TT er frivillig kan der gå noget tid, inden du modtager pengene.

Du skal udfylde formularen, ellers kan vi ikke udbetale dit tilgodehavende. Vi kan ikke udbetale til din NemKonto.

Jeg modtager ingen e-mails fra Haslev TT

Når Haslev TT sender e-mails til medlemmerne, bruger vi medlemssystemet Conventus. Vi oplever henvendelser om, at nogle medlemmer ikke modtager de e-mails, vi sender. I langt de fleste tilfælde skyldes det, at e-mailene er endt i SPAM/Uønsket post mappen.

Andre gange skyldes det, at vi ikke har den korrekte e-mail adresse. Sørg altid for, at din e-mail adresse er opdateret.

Jeg har købt billetter til et arrangement, men jeg er forhindret i at deltage.

Haslev TT refunderer kun billetter til arrangementer, hvis Haslev TT bliver nødt til at aflyse det pågældende arrangement.

2. Tilmelding og framelding

Jeg deltog på et hold i forrige sæson, skal jeg så oprettes på ny hos Haslev TT?

Nej, hvis du har deltaget på et af vores hold, så har du allerede en medlemsprofil i vores medlemsdatabase. Din medlemsprofil forbliver i vores medlemsdatabase indtil, du får mail om snarlig sletning af profilen.

Af hensyn til dubletter i vores system, skal du anvende den profil du tidligere har oprettet hos Haslev TT. Det letter også samtidig din egen indtastning af oplysninger, idet vi allerede har navn, adresse, email, mobilnr. etc.

Du skal så blot logge ind med enten din email adresse eller dit mobilnr. Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny på loginsiden i forbindelse med din tilmelding.

Du kan altid se og rette din medlemsprofil under For dig -> Medlemmer -> Medlemslogin i menuen ovenfor.

Jeg har tilmeldt mig et hold, som jeg har fortrudt. Kan jeg få mine penge tilbage?

Hos Haslev TT har du 14 dages 100% fortrydelsesret fra sæsonstart. Tilmelder du dig efter sæsonen er startet, gælder de 14 dage fra tilmeldingsdatoen.

Hvis du ønsker at fortryde din tilmelding, skal du udfylde formularen, som du finder under For dig -> Medlemmer -> Fortrydelse i menuen ovenfor.

Fortryder du efter 14 dage, har du ikke krav på at få penge tilbage.

Kan jeg få en gratis prøvetime?

Hos Haslev TT kan du ikke få en prøvetime. Til gengæld kan du få kontingentet tilbage, hvis du fortryder inden for 14 dage efter tilmelding eller fra sæsonstart, hvis du har tilmeldt før sæsonstarten. Du får alle pengene tilbage uden spørgsmål.

Du skal blot udfylde denne formular inden 14 dage: Fortrydelse

Jeg har fået nyt betalingskort, hvad gør jeg?

Har du fået et nyt betalingskort (dankort, mastercard eller visakort), skal du opdatere dine kortoplysninger på din medlemsprofil.

Når du er logget ind på din medlemsprofil under For dig -> Medlemmer -> Medlemslogin, skal du følge denne vejledning: https://www.conventus.dk/vejledninger/#dokument/38970

Betaler du for flere medlemmer med dit betalingskort, skal du huske at opdatere betalingskortet på ALLE medlemsprofiler.

Hvordan opsiger jeg automatisk betaling af støttemedlemskab?

Hvis du er tilmeldt automatisk betaling af  Støttemedlemskab og du ønsker at opsige abonnementet, skal opsigelsen ske ved at logge ind på din medlemsprofil. Du logger ind HER.

Når du er logget ind, skal du vælge Økonomi for oven. Herefter vælger du Oversigt til venstre under Abonnement. Du vil så få muligheden for at sætte et flueben ved Opsagt.

Ønsker du at støtte Haslev TT igen, skal du tilmelde dig igen.

Jeg ønsker at skifte hold, hvordan gør jeg det?

Hvis du er tilmeldt et hold og ønsker at skifte til et andet hold, skal du kontakte den ansvarlige for den afdeling, du ønsker at flytte til.

Du vil så blive kontaktet, og muligheden vil blive drøftet med dig.

Du bedes udfylde vores kontaktformular.

3. Fitness Total

Hvordan får jeg min nøglebrik til Fitness?

Du kan afhente din nøglebrik til Fitness i bemandingstiden. Bemandingsplanen findes under Fitness -> Bemandingsplan i menuen ovenfor.

Jeg har mistet min nøglebrik, hvad gør jeg?

Hvis du mister din nøglebrik, skal du kontakte Fitness i bemandingstiden. Se Fitness -> Bemandingsplan og nøgleudlevering i menuen ovenfor.

Der kan du få udleveret en ny nøglebrik. Du vil blive opkrævet gebyr jf. prislisten.

Jeg ønsker at holde pause i mit medlemskab, kan jeg det?

Ja, du kan holde pause i dit Fitness Total medlemskab i op til 4 måneder pr. kalenderår. Har du 12 måneders abonnement, kan du ikke benytte dig af bero.

Ønsker du at sætte dit medlemskab i bero, skal du senest den 20. i måneden før udfylde formularen, som du finder under Fitness -> Opsigelse, bero og ændring -> Bero i menuen ovenfor. Bero koster et mindre gebyr jf. prislisten.

Når beroperioden slutter fortsætter dit abonnement som normalt.

Der er trukket penge på mit kort, hvad har jeg betalt for?

Hvis der trukket et beløb på dit betalingskort, kan du altid finde den pågældende faktura, når du er logget ind på din medlemsprofil.

Når du er logget ind, vælger du Økonomi i toppen. Herefter vælger du Fakturaer i menuen til venstre. Derefter kan du se en liste over dine fakturaer. Du kan klikke på hver enkelt for at se, hvad du er blevet opkrævet.

Bemærk venligst at du betaler en måned forud, dvs. f.eks. betaler du 1. januar for februar måned. Betaler du halvårlig eller helårlig opkræves du én måned før den nye periode starter.

Hvordan opsiger jeg mit Fitness Total abonnement?

Hvis du ønsker at opsige dit Fitness Total abonnement, skal du udfylde formularen på vores hjemmeside. Den ligger her: Fitness -> Opsigelse, bero og ændring -> Opsigelse. Den udleverede nøgle er Haslev TTs ejendom og skal afleveres efter medlemskabet er afsluttet.

Husk vi skal have din opsigelse senest den sidste dag i måneden for, at dit abonnement stopper ved udgangen af måneden efter. Vores opsigelsesbetingelser er en måned til udgangen af en måned, også kaldet løbende måned plus en måned. Når du har opsagt dit abonnement, sendes kvittering til din e-mail adresse. Din opsigelse bekræftes senest den 10. i måneden efter din opsigelse er modtaget.

Hvis du f.eks. opsiger dit abonnement den 31. oktober, så stopper dit abonnement 30. november. Men opsiger du dit abonnement 1. november, så stopper dit abonnement først 31. december.

Afmelding eller spærring af dit betalingskort på din medlemsprofil er ikke at betragte som en opsigelse.

Hvis du har nytegnet et 6 eller 12 måneders abonnement, er der en binding på 6 måneder. Derefter kan du opsige abonnementet efter de almindelige regler. Ønsker du alligevel at stoppe dit 6 eller 12 måneders abonnement indenfor bindingen, kan det ske mod betaling af gebyr.

Jeg ønsker at ændre periodelængde på mit abonnement.

Hos Haslev TT kan du betale dit Fitness Total abonnement for enten 1, 6 eller 12 måneder ad gangen.

Hvis du ønsker at ændre periodelængden, skal du selv gøre det på din medlemsprofil. Følg denne vejledning:

  • Login ind på din medlemsprofil i menuen For dig -> Medlemmer -> Medlemsprofil.
  • Når du er logget ind, klik på Økonomi øverst.
  • Klik derefter på Oversigt i menuen til venstre under overskriften Abonnement.
  • Herefter får du en oversigt over dine abonnementer.
  • Klik på Ændre og vælg den nye periodelængde.

Ændringen gælder fra næste betaling til Haslev TT.

Har du ikke muligheden for at ændre periode, så skriv til kassereren her.

Kan jeg komme ind i fitnesscentret og melde mig ind?

Tilmelding til fitnesscentret sker online på vores hjemmeside her: Tilmelding Fitness Total.

Har du udfordringer med at tilmelde dig på vores hjemmeside, kan du få hjælpe i vores Bemandingstid. Husk at medbringe betalingskort og MitID/bankapp, som skal bruges ved oprettelse/tilmelding.

Bliver mit Fitness abonnement automatisk fornyet?

Når du melder dig ind i vores fitnesscenter, betaler du for oprettelse og abonnement for den første periode.

Herefter trækkes der ved hver måned/halve år/hele år betaling for den næste periode, dog således betalingen trækkes én måned før perioden starter.

Dette fortsætter indtil du opsiger dit abonnement, jf. medlemsbetingelserne.

Hvordan booker jeg en tid til programlægning?

Når du er medlem af Haslev TT DropIn & Fitness, kan du gratis få lagt et træningsprogram.

Du booker en tid HER

Hvis du bliver forhindret, skal du huske at annullere aftalen. Udebliver du fra en booket tid, koster det et gebyr jf. prislisten.

 

Kan jeg overdrage mit abonnement til en anden?

Nej, du kan ikke overdrage dit fitness abonnement. Abonnementet er personligt og kan ikke overdrages.

Du skal således opsige dit abonnement, jf. vores medlemsbetingelser. Den anden skal selv melde sig i Haslev TT DropIn & Fitness.

Jeg er i bero, men der er trukket penge på mit kort.

En måned før din beroperiode udløber, betaler du abonnement for den næste måned.

Hvis f.eks. din beroperiode udløber den 30. september, betaler du den 1. september for perioden, som starter 1. oktober.

Jeg meldte mig i sidste måned og betaler allerede igen.

Hos Haslev TT Fitness betaler man altid én måned forud. Ved indmeldelsen betaler man for oprettelse + dage i indeværende måned + næste måned. Den 1. i næste måned betaler man for måneden efter.

Eks.:

Man melder sig i januar måned, betaler man for: oprettelse + de resterende dage i januar + februar.

1. februar betaler man for marts måned.

1. marts betaler man for april måned.

Osv.

Ovenstående betyder således også, at man ved en evt. opsigelse ikke betaler abonnement i opsigelsesmåneden (sidste måned af medlemskabet).

9. For instruktører

Jeg skal bruge frikort, men har ikke et, hvad gør jeg?

Hvis du skal bruge et frikort og ikke har et, kan du læse her, hvordan du får bestilt det.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=3449

Jeg har glemt mit brugernavn til Conventus, hvad gør jeg?

Hvis du er hovedinstruktør, er du oprettet som bruger af Conventus, så du kan se dit hold. Når du logger ind skal bruge det specielle brugernavn, som du har fået tilsendt. Har du glemt det, kan du få oplyst det ved at skrive til [email protected].

Som instruktør skal du ikke logge ind med email eller mobilnr.

Hvad er grænserne for skattefri godtgørelse?

Ulønnede instruktører, trænere og ledere kan få skattefri omkostningsgodtgørelse for det arbejde, de udfører i Haslev TT. De gældende satser pr. 1. januar 2022:

  • telefonsamtaler og internetforbrug: 2.450 kr. (2021: 2.400 kr.)
  • administrative omkostninger: 1.500 kr. (2021: 1.450 kr.)
  • køb, vask og vedligeholdelse af tøj: 2.050 kr. (2021: 2.000 kr.)

Grænserne er de maksimale indenfor hver kategori, og kan ydes uden dokumentation. Beløbene indenfor de enkelte kategorier kan erstattes med faktiske udgifter i form af regninger, kvitteringer og fakturaer.

Skattefrie godtgørelser kan alene ydes til ulønnede. Man kan ikke for samme periode og for samme arbejde få både løn og skattefri godtgørelser.

Satserne er de maksimale beløb, som Haslev TT kan udbetale – uden dokumentation, dvs. der kræves ikke bon eller bilag, som viser udgiften. Bestyrelsen afgør eller aftaler med med den enkelte ulønnede træner, instruktør eller leder, hvor meget der skal udbetales.

Får jeg kørepenge for at køre til kurser, konkurrencer og opvisninger?

Haslev TT udbetaler kørepenge for trænernes/dommeres kørsel til kurser/konkurrencer/opvisninger afholdt i DGI eller GymDanmark regi. Der udbetales ikke kørepenge ved deltagelse som gæstehold hos andre foreninger.

Vi udbetaler én gange kørsel pr. påbegyndt 4 trænere, som er med. Dvs. er 3 trænere/dommere afsted, udbetaler vi kørsel for en bil, er der 6 trænere/dommere afsted udbetaler vi kørsel for to biler.

Det samme gælder, hvis en forælder kører trænere til kursus/konkurrence/opvisning, vi udbetaler kørsel én gang frem og én gang tilbage.

Kører flere trænere/dommere alligevel alene deles kørepengene mellem dem. Har Haslev TT allerede udbetalt kørsel for kurset/konkurrencen/opvisningen må du selv kontakte den træner, som har fået udbetalt det fulde beløb, for at få din andel.

Anmodning om udbetaling af kørepenge skal ske til udvalgsformanden senest en uge efter kurset/konkurrencen/opvisningen.

Haslev TT udbetaler DKK 2,00 pr. km samt evt. brobillet efter bilag.

Køresedlen udfyldes online, og findes under For instruktører -> Køreseddel

Får jeg kørepenge for at køre til træning?

Hvis du kører mere end 10 km pr. træningsdag – fra bopæl til hallen og retur, har du ret til at få udbetalt kørepenge.

Haslev TT udbetaler DKK 2,00 pr. km udover 10 km pr. træningsdag. Dvs. har du flere hold samme dag, får du udbetalt kørepenge én gang.

Kørepengene beregnes automatisk, når du udfylder din lønseddel korrekt.

Får du udbetalt løn ved brug af skattekort, skal du selv angive befordringsfradrag på din selvangivelse efter gældende lovgivning. Haslev TT udbetaler i disse tilfælde ikke kørepenge.

Påklædning

Hos Haslev TT sætter vi en ære i at være pæn påklædt. Det betyder, at alle trænerne har deres udleverede trænertøj på ved træninger i videst muligt omfang.

Ved opvisninger og konkurrencer ud af huset har alle trænerne Haslev TT tøj på.

Brug af klublokalet

Ved brug af klublokalet, sættes borde og stole på plads efter brug, på det rette pladser (se opslag i lokalet).

Stiller man noget i køleskabet, sørger man selv for at rydde op og smide ud. Man fejer gulvet og tørrer borde af. Skraldespanden tømmes, og sættes ud på hal gangen.

Laver man kaffe/the, tømmes filtre. Pant flasker sættes på køkkenbordet. Vin flasker sørger man selv for at de bliver fjernet.

ALT opvask klare man selv. Ønsker man at booke klublokalet, skriver man sig ind på den kalender som hænger på skabene i klublokalet.

HUSK at al mad skal aftales/købes hos Lotte.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Som hovedregel aflyser vi ikke nogle hold/træninger.

Ved sygdom kontaktes:

Trampolin, Alex [email protected]
Gymnastik, Jesper [email protected]
DropIn & Fitness, Camilla [email protected]

Hvordan booker jeg hallen?

Hvis du har brug for at booke hallen til ekstra træninger, opvisninger, stævner eller konkurrencer, skal du kontakte Jesper Niehues på [email protected].

Afkrydsning ved træning

Alle gymnaster skal krydses af af hovedinstruktøren ved alle træninger.

Hovedinstruktøren følger op at alle er tilmeldt. Alle skal være tilmeldt holdet inden de deltager.

Gymnasterne kan få deres betalte kontingent retur, efter 2 træning (og inden 3 træning), hvis man fortryder sin tilmelding. I så fald skal medlemmet udfylde formularen på hjemmesiden. Formularen findes under For dig -> medlemmer -> Fortrydelse.

Redskaber

Redskaber skal blive i hallen, og må kun udlånes, hvis dette er godkendt af bestyrelsen.

Rytme/håndredskaber er hovedinstruktørens ansvar, og at det lånte antal, også returneres, ved sæsonens afslutning. Der laves en seddel, som hovedinstruktøren underskriver, gymnasten/hovedinstruktøren hæfter økonomisk, ved mangelfuld aflevering.

Sidste M/K lukker og slukker

Sidste hold i hallen, har ansvar for at alle redskaber er stillet korrekt på plads, der er ryddet op og låst af.

Inden hallen forlades kontrolleres, at alle døre (yderdøre og dør til gangen) i klublokalet er låst.

Deltagelse i opvisninger eller konkurrencer

Ønsker man at deltage i opvisninger eller konkurrencer, skal man altid kontakte sin udvalgsformand, det er ikke tilladt at tilmelde selv.

Gymnastik: Jesper Niehues, [email protected]
Trampolin: Alex A. Andersen, [email protected]

Jeg vil gerne på kursus, hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at deltage på et kursus, skal du kontakte Jepser Niehues, [email protected].

Haslev TT betaler for deltagelse i kurser.

Mit hold skal have dragter, hvad gør jeg?

Køb af dragter, står instruktørerne selv for.

Der må ikke bestilles nogle dragter hjem, før der er krævet betaling for dem. Skulle instruktøren alligevel gøre det, og stå med en uafhentet dragt eller manglende betaling, så hæfter instruktøren selv for regningen.

Instruktøren bedes oplyse sin egen mail adresse ved køb/bestilling. Vi gør jer opmærksom på, at der ved bestilling hos Chopar, tillægges der et gebyr på prøvedragter.

Jeg har feriepenge tilgode, hvad gør jeg?

Hvis du har fået en lønseddel, hvor der er beregnet feriepenge, bliver feriepengene efter fradrag af arbejdsmarkedsbidrag og a-skat overført til Feriekonto.

Feriepengene skal bestilles til udbetaling på borger.dk. Kan du ikke se dine feriepenge på borger.dk, skyldes det, at de endnu ikke er afregnet fra Haslev TT til Feriekonto. Det sker automatisk, så du skal bare prøve at logge på borger.dk senere.

Er der gået mere end 4 uger efter du har fået lønsedlen, kan du kontakte kassereren her: Kontakt os.