Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

Her finder du Haslev TTs FAQ – eller på dansk Ofte Stillede Spørgsmål.

1. Generelt

Hvornår er der ferie i Haslev TT?
Holdene i Haslev TT holder ferie i skolernes ferier, medmindre der er meldt andet ud. Haslev TT følger Faxe kommunes plan for skoleferie. Se Faxe Kommunes skoleferieplan her
Kan jeg få tilskud til betaling af mit kontingent?

Der er muligt at ansøge om økonomisk støtte til børn og unges deltagelse i fritidsaktiviteter hos Faxe Kommune. Der kan søges om tilskud til blandt andet kontingent, træningstøj, sommerskoler mm.

Retningslinjer for ansøgning findes på Faxe Kommunes hjemmeside:

https://www.faxekommune.dk/system/files/upload/Plan__Kulturudvalge_%282019%29_22-01-2019_Dagsorden_%28ID2507%29/Bilag/retningslinjer_for_pulje_der_stoetter_boern_og_unges_kultur2019.docx_0.pdf

Selve skemaet findes her: Ansøgningsskema

Husk ved ansøgning at angive hvilket hold, der søges tilskud til, ellers kan vi ikke sætte dig på det rigtige hold.

Vær opmærksom på, at du først er optaget på holdet, når vi modtager bekræftelse på bevillingen fra Faxe Kommune.

Jeg kan ikke logge ind, hvad gør jeg?

For at logge ind skal du enten bruge din e-mail eller mobilnr.

Hvis du har glemt dit kodeord, kan du på login siden få tilsendt et nyt. Blot vælg Glemt adgangskode?, og indtast enten e-mail eller mobilnr. Kort tid efter får du et nyt kodeord, som du skal bruge fremover. Husk det er altid det seneste modtagne kodeord, som er gyldigt.

Jeg fandt ikke svar på mit spørgsmål, hvad gør jeg?

Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at skrive til os. Du kan udfylde formularen her, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt. Der kan dog gå et par dage, for det er frivilligt arbejde vi laver for Haslev TT i vores fritid.

Hvordan kommer jeg i kontakt med hovedinstruktørerne på mit hold?

I menuen under Om Haslev TT -> Hovedinstruktører finder du mobil og e-mail på alle vores hovedinstruktører inddelt efter gymnastik, trampolin og fitness.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode til medlemssystemet?

Du kan ændre din adgangskode ved at følge denne vejledning:

https://www.conventus.dk/support/brugervejledning.php?id=505

2. Tilmelding og framelding

Jeg deltog på et hold i forrige sæson, skal jeg så oprettes på ny hos Haslev TT?

Nej, hvis du deltog på et af vores hold i sidste sæson eller har været tilmeldt Fitness, så har du allerede en medlemsprofil i vores medlemsdatabase.

Du skal så blot logge ind med enten din email adresse eller dit mobilnr. Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny på loginsiden i forbindelse med din tilmelding.

Du kan altid se og rette din medlemsprofil under For medlemmer -> Medlemsprofil i menuen ovenfor.

Jeg har tilmeldt mig et hold, som jeg har fortrudt. Kan jeg få mine penge tilbage?

Hos Haslev TT har du 14 dages 100% fortrydelsesret fra sæsonstart. Tilmelder du dig efter sæsonen er startet, gælder de 14 dage fra tilmeldingsdatoen.

Hvis du ønsker at fortryde din tilmelding, skal du udfylde formularen, som du finder under For medlemmer -> Fortrydelse i menuen ovenfor.

Fortryder du efter 14 dage, har du ikke krav på at få penge tilbage.

Kan jeg få en gratis prøvetime?

Hos Haslev TT kan du ikke få en prøvetime. Til gengæld kan du få kontingentet tilbage, hvis du fortryder inden for 14 dage efter tilmelding. Du får alle pengene tilbage uden spørgsmål.

Jeg har fået nyt betalingskort, hvad gør jeg?

Har du fået et nyt betalingskort (dankort, mastercard eller visakort), skal du opdatere dine kortoplysninger på din medlemsprofil. Du kan finde vejledning under For medlemmer -> Vejledning betalingskort i menuen ovenfor.

3. Fitness og DropIn

Hvordan får jeg min nøglebrik til Fitness?

Du kan afhente din nøglebrik til Fitness i bemandingstiden. Bemandingsplanen findes under DropIn & Fitness -> Praktisk info -> Bemandingsplan i menuen ovenfor.

Udlevering kan også aftales ved henvendelse til [email protected]

Jeg har mistet min nøglebrik, hvad gør jeg?

Hvis du mister din nøglebrik, skal du kontakte Fitness i bemandingstiden. Se DropIn & Fitness -> Praktisk info -> Bemandingsplan i menuen ovenfor.

Der kan du få udleveret en ny nøglebrik. Du vil blive opkrævet DKK 100,00 for en ny nøgle.

Jeg ønsker at holde pause i mit medlemskab, kan jeg det?

Ja, du kan holde pause i dit Fitness og/eller DropIn medlemskab i op til 4 måneder om året.

Ønsker du at sætte dit medlemskab i bero, skal du senest den 20. i måneden før udfylde formularen, som du finder under DropIn & Fitness -> Bero og opsigelse -> Bero i menuen ovenfor. Bero koster et mindre gebyr på DKK 50,00 pr. gang.

Når beroperioden slutter fortsætter dit abonnement som normalt.

Jeg har fået låst mine ting inde i skabet i Fitness, hvad gør jeg?

Har du glemt din kode til skabet i Fitness, eller du ikke fik indstillet en personlig kode, inden du lukkede skabet? Du kan få dine ting tilbage, når der er bemanding i Fitness. Se bemandingsplanen under DropIn & Fitness -> Praktisk info -> Bemandingsplan.

Der er trukket penge på mit kort, hvad har jeg betalt for?

Hvis der trukket et beløb på dit betalingskort, kan du altid finde den pågældende faktura, når du er logget ind på din medlemsprofil.

Når du er logget ind, vælger du Økonomi i toppen. Herefter vælger du Fakturaer i menuen til venstre. Derefter kan du se en liste over dine fakturaer. Du kan klikke på hver enkelt for at se, hvad du er blevet opkrævet.

9. For instruktører

Jeg skal bruge frikort, men har ikke et, hvad gør jeg?

Hvis du skal bruge et frikort og ikke har et, kan du læse her, hvordan du får bestilt det.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=3449

Jeg har glemt mit brugernavn til Conventus, hvad gør jeg?

Hvis du er hovedinstruktør, er du oprettet som bruger af Conventus, så du kan se dit hold. Når du logger ind skal bruge det specielle brugernavn, som du har fået tilsendt. Har du glemt det, kan du få oplyst det ved at skrive til [email protected].

Som instruktør skal du ikke logge ind med email eller mobilnr.

Hvad er grænserne for skattefri godtgørelse?

Ulønnede instruktører, trænere og ledere kan få skattefri omkostningsgodtgørelse for det arbejde, de udfører i Haslev TT. Skatterådet har justeret satserne, for eksempel kørsel. De nye satser gælder pr. 1. 1. 2019.

  • telefonsamtaler og internetforbrug: 2.400 kr. (2018: 2.350 kr.)
  • administrative omkostninger: 1.450 kr. (2018: 1.400 kr.)
  • køb, vask og vedligeholdelse af tøj: 2.000 kr. (2018: 1.950 kr.)

Grænserne er de maksimale indenfor hver kategori, og kan ydes uden dokumentation. Beløbene indenfor de enkelte kategorier kan erstattes med faktiske udgifter i form af regninger, kvitteringer og fakturaer.

Skattefrie godtgørelser kan alene ydes til ulønnede. Man kan ikke for samme periode og for samme arbejde få både løn og skattefri godtgørelser.

Satserne er de maksimale beløb, som Haslev TT kan udbetale – uden dokumentation, dvs. der kræves ikke bon eller bilag, som viser udgiften. Bestyrelsen afgør eller aftaler med med den enkelte ulønnede træner, instruktør eller leder, hvor meget der skal udbetales.

Får jeg kørepenge for at køre til kurser, konkurrencer og opvisninger?

Haslev TT udbetaler kørepenge for trænernes kørsel til kurser/konkurrencer/opvisninger afholdt i DGI eller GymDanmark regi. Der udbetales ikke kørepenge ved deltagelse som gæstehold hos andre foreninger.

Vi udbetaler én gange kørsel pr. påbegyndt 4 trænere, som er med. Dvs. er 3 trænere afsted, udbetaler vi kørsel for en bil, er der 6 trænere afsted udbetaler vi kørsel for to biler.

Det samme gælder, hvis en forælder kører trænere til kursus/konkurrence/opvisning, vi udbetaler kørsel én gang frem og én gang tilbage.

Kører flere trænere alligevel alene deles kørepengene mellem dem. Har Haslev TT allerede udbetalt kørsel for kurset/konkurrencen/opvisningen må du selv kontakte den træner, som har fået udbetalt det fulde beløb, for at få din andel.

Anmodning om udbetaling af kørepenge skal ske til udvalgsformanden senest en uge efter kurset/konkurrencen/opvisningen.

Haslev TT udbetaler DKK 2,00 pr. km samt evt. brobillet efter bilag.

Køresedlen udfyldes online, og findes under For instruktører -> Køreseddel

Får jeg kørepenge for at køre til træning?

Hvis du kører mere end 10 km pr. træningsdag – fra bopæl til hallen og retur, har du ret til at få udbetalt kørepenge.

Haslev TT udbetaler DKK 2,00 pr. km udover 10 km pr. træningsdag. Dvs. har du flere hold samme dag, får du udbetalt kørepenge én gang.

Kørepengene beregnes automatisk, når du udfylder din lønseddel korrekt.

Påklædning

Hos Haslev TT sætter vi en ære i at være pæn påklædt. Det betyder, at alle trænerne har deres udleverede trænertøj på ved træninger i videst muligt omfang.

Ved opvisninger og konkurrencer ud af huset har alle trænerne Haslev TT tøj på.

Brug af klublokalet

Ved brug af klublokalet, sættes borde og stole på plads efter brug, på det rette pladser (se opslag i lokalet).

Stiller man noget i køleskabet, sørger man selv for at rydde op og smide ud. Man fejer gulvet og tørrer borde af. Skraldespanden tømmes, og sættes ud på hal gangen.

Laver man kaffe/the, tømmes filtre. Pant flasker sættes på køkkenbordet. Vin flasker sørger man selv for at de bliver fjernet.

ALT opvask klare man selv. Ønsker man at booke klublokalet, skriver man sig ind på den kalender som hænger på skabene i klublokalet.

HUSK at al mad skal aftales/købes hos Lotte.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Som hovedregel aflyser vi ikke nogle hold/træninger.

Ved sygdom kontaktes:

Trampolin, Alex [email protected]
Gymnastik, Jesper [email protected]
DropIn & Fitness, Camilla [email protected]

Hvordan booker jeg hallen?

Hvis du har brug for at booke hallen til ekstra træninger, opvisninger, stævner eller konkurrencer, skal du kontakte Jesper Niehues på [email protected]

Afkrydsning ved træning

Alle gymnaster skal krydses af af hovedinstruktøren ved alle træninger.

Hovedinstruktøren følger op at alle er tilmeldt. Alle skal være tilmeldt holdet inden de deltager.

Gymnasterne kan få deres betalte kontingent retur, efter 2 træning (og inden 3 træning) hvis man fortryder sin tilmelding. I så fald skal medlemmet udfylde formularen på hjemmesiden. Formularen findes under For medlemmer.

Redskaber

Redskaber skal blive i hallen, og må kun udlånes, hvis dette er godkendt af bestyrelsen.

Rytme/håndredskaber er hovedinstruktørens ansvar, og at det lånte antal, også returneres, ved sæsonens afslutning. Der laves en seddel, som hovedinstruktøren underskriver, gymnasten/hovedinstruktøren hæfter økonomisk, ved mangelfuld aflevering.

Sidste M/K lukker og slukker

Sidste hold i hallen, har ansvar for at alle redskaber er stillet korrekt på plads, der er ryddet op og låst af.

Inden hallen forlades kontrolleres, at alle døre (yderdøre og dør til gangen) i klublokalet er låst.

Deltagelse i opvisninger eller konkurrencer

Ønsker man at deltage i opvisninger eller konkurrencer, skal man altid kontakte sin udvalgsformand, det er ikke tilladt at tilmelde selv.

Gymnastik: Jesper Niehues, [email protected]
Trampolin: Alex A. Andersen, [email protected]

Jeg vil gerne på kursus, hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at deltage på et kursus, skal du kontakte Jepser Niehues, [email protected]

Haslev TT betaler for deltagelse i kurser.

Mit hold skal have dragter, hvad gør jeg?

Køb af dragter, står instruktørerne selv for.

Der må ikke bestilles nogle dragter hjem, før der er krævet betaling for dem. Skulle instruktøren alligevel gøre det, og stå med en uafhentet dragt eller manglende betaling, så hæfter instruktøren selv for regningen.

Instruktøren bedes oplyse sin egen mail adresse ved køb/bestilling. Vi gør jer opmærksom på, at der ved bestilling hos Chopar, tillægges der et gebyr på prøvedragter.